Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

Op 18 december debatteert de Vaste Kamercommissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) over het werken als zzp’er. In aanloop naar

Hoewel iedereen het erover eens is dat de administratieve belasting in de zorg naar beneden moet, worden zorgaanbieders in de

Met de aanstelling van informateur Letschert is de formatie in een nieuwe fase gekomen. In onze brief aan de informateur