Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

Er is een nieuw Landelijke Model Integraal Crisisplan Huisartsenzorg (ICP). Dit plan beschrijft de afspraken die binnen de regio door

Ben je van plan om in september 2025 te starten met het opleiden van een Verpleegkundig Specialist of Physician Assistant

Mitz is de online toestemmingsvoorziening waarin patiënten zelf hun toestemmingskeuzes voor gegevensuitwisseling vastleggen en beheren. Alle zorgaanbieders in Nederland kunnen