Spring naar content

Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen

Mei 2023

‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’

Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023

Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook

De vergoedingsregeling voor de UZI-medewerkerspas is verlengd tot 30 april 2025. Daarmee komen UZI-medewerkerspassen die uiterlijk 8 juli 2025 verlopen,

De nieuwste editie van De Dokter valt volgende week bij LHV-leden op de mat. Arné van den Bogerd, praktijkhoudend huisarts

Wil jij meer weten over toepassen van AI in je dagelijkse werk als huisarts? Kom op woensdag 28 mei naar