Een klacht kun je maar beter met open armen ontvangen
Mei 2023
‘We luisteren zonder oordeel naar het verhaal van de patiënt en vragen daarop door’
Vrijwel iedere huisarts krijgt weleens een klacht van een patiënt. Stress en twijfel aan het eigen functioneren kunnen het gevolg zijn. Meestal is dat niet nodig, zien de klachtenfunctionarissen van bemiddelingsinstantie skge. Een goed gesprek, met oog voor het perspectief van de patiënt, zorgt er vrijwel altijd voor dat een klacht niet uitgroeit tot een geschil of een tuchtzaak.

Uit De Dokter mei 2023
Met daarin een artikel over Lean werken voor Meer tijd voor de patiënt (MTVP), het omarmen van klachten, een praktijkstart en een interview met nieuw bestuurslid Lammert Hoeve.

Bekijk ook
Heb je een concreet idee dat huisartsen in onze afdeling vooruit kan helpen? Doe mee aan onze projectwedstrijd!
Maandag 10 maart 2025 vindt het rondetafelgesprek over de Arbeidsmarkt in de Zorg plaats in de Tweede Kamer. Een belangrijke
Afgelopen najaar vond het driejaarlijkse ledentevredenheidsonderzoek plaats. Ruim 1500 leden gaven hun mening over de dienstverlening en activiteiten van de