Recallbrieven digitaal vanaf 1 oktober
Per 1 oktober a.s. wijzigt het beleid voor het versturen van de Direct Healthcare Professional Communication (DHPC) en recallbrieven. In plaats van per post zullen zorgverleners de risicocommunicatie per e-mail ontvangen.
Met een DHPC stelt een handelsvergunninghouder zorgverleners direct op de hoogte van nieuwe, belangrijke informatie over een geneesmiddel. Een recallbrief informeert apotheekhoudenden over een terugroepactie voor een geneesmiddel.
Tot nu ontving je communicatie over terugroepacties (recalls) altijd in speciale Oranje Hand-enveloppen. Vanaf 1 oktober ontvang je deze recallbrieven digitaal. Als er geen e-mailadres bekend is, dan blijft de verzending per post.
Meer informatie
Meer informatie over de veranderingen vind je op de website van de IGJ. Op de website van het CBG vind je een overzicht met Q&A over de beleidswijziging.
Nieuws
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd roept apotheekhoudende huisartsen op om ontbrekende FMD-gegevens te verstrekken.
Heb je recent een apotheekhoudende apotheek over genomen of heb je plannen in die richting? Kom dan naar de geaccrediteerde
Per 1 oktober a.s. wijzigt het beleid voor het versturen van de Direct Healthcare Professional Communication (DHPC) en recallbrieven. In